ترجمه تخصصي
isi
spss
تحليل آماري

بازاریابی رابطه مند

امروزه شرکتها علاوه بر تدوين استراتژي هايي براي جذب مشتريان جديد و انجام معامله با آنها درصدد برآمده اند تا مشتريان کنوني را نيز حفظ کنند و رابطه اي دائمي با آنها به وجود آورند. بعبارتي بهتر، آنها دريافته‌اند که از دست دادن يک مشتري چيزي بيشتر از دست دادن يک قلم فروش است و آن به معني از دست دادن کل جريان خريدهايي است که مشتري مي توانست در طول زندگي خود يا دوره زماني که خريدار محصولات شرکت بود، انجام دهد. بعبارتي شرکتها به دنبال کسب ارزش دوره عمر مشتريان خود هستند .ارزش دوره عمر مشتري عبارت است از ارزش فعلي جريان منافعي که شرکت در صورت از دست ندادن مشتري خود مي تواند از او به دست آورد. بنابراين تلاش در راه حفظ و نگهداري مشتريان از نظر اقتصادي مقرون بصرفه بوده و مورد توجه شرکت هاست . بازاريابي رابطه مند تمام گام هايي است که شرکت جهت شناخت و ارائه خدمات بهتر به مشتريان با ارزش خود بر مي دارد. بازاريابي رابطه مند، فرايند مستمر جهت شناسايي و ايجاد ارزشهاي جديد براي مشتريان است که در آن منافع دو جانبه مورد توجه قرار دارد و اين منافع در طول دوره عمر مشتري با او تقسيم مي شود . (گومسون[1]،1995). بازاريابي رابطه مند هنر كسب وكار امروز است. براي حفظ مشتريان كليدي (سود آور) موجود، مهارت در ايجاد ارتباط صحيح با مشتري ضروري است. تئوري بازاريابي بدوي يا كلاسيك، عمدتاً به انجام معامله توجه داشت و به حفظ مشتريان اهميتي نمي داد. اما با گسترش رقابت و اشباع شدن بسياري از بازارها و تغييرات پيوسته در محيط و تركيب جمعيت، شركت ها با اين واقعيت روبرو شدند كه امروزه ديگر مانند گذشته شركتها با يك نظام اقتصادي روبه گسترش و بازارهاي درحال رشد روبرو نيستند. امروزه هر مشتري ارزش ويژه خود را دارد و اينك شركتها براي به دست آوردن سهم بيشتري از بــــازار ثابت يا روبه كاهش بايد مبارزه كنند، بنابراين هزينه هاي جذب مشتريان جديد روبه افزايش نهاده است. (کاتلر،1999). بازاريابي رابطه مند اولين بار در دهه 1980 توسط تني چند از صاحبنظران بازاريابي مطرح شد. اما اساس و پايه اين شاخه از بازاريابي كه رابطه تنگاتنگي هم با رفتار مصرف كننده دارد از دل تحقيقات مربوط به روابط بين خريــــــدار و فروشنده در كسب و كارهاي متوسط و نسبتاً بزرگ بيرون آمده است. در اين پارادايم به جاي نگرش خصمـــانه به مقوله چانه زني در هر معامله خريدار و فروشنده براي رسيـــدن به اهداف خود با يكديگر به توافق مي رسند و در يك قـــــالب طرح ريزي شده نسبت به هم تعهداتي پيدا كرده و روابط خود را شكل مي دهند (پالمر و سايرين، 1994).

 

با تشکر

مدیریت سایت علمی فایلس

12 دی 1393



[1] Gummesson

illustrated adult stories allindiasweetsrestaurant.com sex stories swinger girls reader
second trimester abortion stories abortion pill abortion experiences
bonviva read bonviva credit suisse
metoprolol sandoz cmi open metoprolol dose range
arava/korkotuki arava/korkotuki arava/korkotuki
amoxicillin 1000 mg agama-rc.com amoxicillin antibiyotik fiyat
duphaston tablete kako se piju searchengineoptimization-seo.net duphaston iskustva
information on abortion pill anti abortion pill pros and cons of abortion
herbal abortion pill slb-coaching.com where to get an abortion pill
cialis discounts coupons discount coupons for prescriptions cialis coupon codes
free abortion pill abortion pill clinics in md having an abortion
duphaston tablete kako se piju duphaston 10 mg duphaston tablete
discount codes ameracorporation.com mobile coupon codes
abortion pill clinics in houston herbal abortion pill anti abortion facts
viagra recenze viagra online viagra
metoprolol tartrate metoprololsuccinat bivirkninger metoprolol medicin
naltrexone with alcohol naltrexone schedule nalpraxone
vivitrol injection vivitrol for alcohol dependence vivitrol alcohol
what is an ldn who makes naltrexone vivitrol alcohol
system
تبلیــغات
system
چاپ مقاله
چاپ مقاله
ايستگاه
ترجمه تخصصي
چاپ کتاب
وبلاگ رضا طالعي فر
powered by Mehrpars@outlook.com