ترجمه تخصصي
isi
spss
تحليل آماري

پذیرش محصول جدید

مقوله پذیرش محصول جدید (NPA) ، از دسته مطالعاتی است که جزو نقاط مشترک تحقیقاتی مباحث روانشناسی و مدیریتی است. درک مشتریان از محصولات شرکت ها که نهایتا می تواند منجر به خرید محصول توسط وی شود، تحت تاثیر فاکتورهای متعددی است. برای نمونه شاخص هایی چون یکتایی محصول، نوآور پذیری، کارکرد محصول از این جمله است. نتایج تحقیقات نشان می دهد که مشتریان بیشتر خواستار محصولاتی جدید هستند که نوآوری و کارکرد آنها منطبق با انتظاراتشان باشد.

لای (1991) بیان می دارد که داشتن دانش و درک درست از محصول در تصمیم گیری مشتریان برای پذیرش آن محصول نقش حیاتی ایفا می کند. چرا که مشتریانی که از محصول جدید ارایه شده، اطلاعات و دانش کمی داشته باشند، گرایش به عدم خرید آن نشان می دهند.  

در مورد پذیرش محصول جدید ، محققان موضوعاتی به شرح زیر دنبال می کنند:

الف) بررسی مسایل روانشناختی مشتریان (از جمله بررسی الگوهای رفتاری آنان، بررسی روند تغییر نیازهای مشتریان و...) در پذیرش یا رد محصول جدید

سوال در مورد اینکه چگونه تولید کنندگان منطبق با انتظارات و خواسته های مشتریان دست به تولید محصولات جدید بزنند، علیرغم کلیشه ای بودن، هنوز هم در بین محققان طرفداران بسیاری دارد. در واقع بایستی پرسید آیا بیشتر شرکت هایی که دم از مشتری مداری می زنند و از مقوله ی ندای مشتری حرف به میان می آورند، واقعا می توانند به خواسته ها و نیازهای مشتریان جامه عمل بپوشانند؟ در جواب این سوال بایستی متاسفانه جواب منفی داد. دلیل بارز چنین حقیقتی، آمار بالای شکست محصولات جدید ارایه شده می باشد. درواقع بایستی عنوان کرد که شرکت ها در بحث مدیریت ارتباط با مشتری صرفا به رفتارهای کلامی مشتریان (مانند نظریات، شکایت ها، پیشنهادات و...) توجه دارند، در حالیکه از دید بازاریابان بسیاری از خواسته های مشتریان هیچگاه بدین شکل عنوان نمی شود تا شرکت بتواند به آن بپردازد. این بدین خاطر است که بسیاری از مشتریان نمی توانند در بیان دغدغه ها و نیازهای خود چندان قوی و دقیق عمل کنند تا از این طریق بتوانند به نوعی به شرکت در رفع نیازهایشان کمک کنند. در این خصوص الیزابت لوفتوس (1984) درکتابش با عنوان ، "شهادت شاهد عینی" بیان می دارد که تحقیقاتش نشان می دهد که افراد در تشریح حوادث گذشته به شدت غیر دقیق و غلط آلود عمل می نمایند. وی بیان می دارد که یکی از دلایل این موضوع ترکیب اطلاعات جدید وارد شده به حافظه شخص با اطلاعات پیشین وی و تبدیل آن به اطلاعاتی کاملا جدید و متفاوت است. پس با این گفته باید حتی روی نظریات مشتریان هم شک و تردید داشت و این کار را برای محققان بازاریابی مشکل تر می سازد. لذا با این تفاسیر جایگاه تحقیقات روانشناختی مشتریان در این بخش بیش از پیش برای شرکت ها با اهمیت تر می گردد.

و خیل عظیمی از تحقیقات حوزه بازاریابی به این سمت کشیده شده است.

 

ارسالی توسط دکتر رضا طالعی فر

برگرفته از کتاب "جستاری بر مبانی توسعه محصول جدید"

 

با تشکر

مدیریت سایت علمی فایلس

اول دیماه 1393

 

why did my boyfriend cheat blog.perecruit.com i cheated on my boyfriend but i love him
how to make your wife cheat femchoice.org why do i want to cheat on my wife
prescription discount cards go discount coupons for prescriptions
coupons for drugs go viagra discount coupons
lisinopril and fingernails read lisinopril and fingernails
cialis coupon codes drug discount coupons discount prescription coupons
cialis discount site cialis walgreen coupon
cialis coupons from lilly selba.ca free cialis coupons
kamagra comprimidos kamagra gel kamagra gel
history of abortion pill supermaxsat.com history of abortion pill
manufacturer coupons for prescription drugs coupon for free cialis cialis trial coupon
amoxicillin dermani haqqinda amoxicillin-rnp amoxicillin al 1000
information on abortion pill the cost of abortion pros and cons of abortion
free abortion pill abortion pill clinics in md having an abortion
duphaston 10 mg duphaston tablete za odgodu menstruacije duphaston i ovulacija
types of abortion pill abortion pill law abortion pill risks
prescriptions coupons lakeerengallery.com cialis coupon codes
metoprolol tartrate metoprololsuccinat bivirkninger metoprolol medicin
pros and cons of abortion natural abortion pill abortion clinics in houston tx
duphaston cijena bez recepta gerarprieto.com duphaston
free printable cialis coupons kwikfilms.com cialis 2015 coupon
implant naltrexone floridafriendlyplants.com naltrexone alcohol abuse
system
تبلیــغات
system
چاپ مقاله
چاپ مقاله
ايستگاه
ترجمه تخصصي
چاپ کتاب
وبلاگ رضا طالعي فر
powered by Mehrpars@outlook.com